איך לבחור גן ילדים
גני ילדים

גן דו לשוני, למה כל כך הרבה הורים מתלהבים מזה

כהורים, תמיד נרצה להעניק לילדים את הטוב ביותר ולדעת בטוח איך לבחור גן ילדים. אחת הבחירות החשובות ביותר עבור פעוטות וילדים קטנים היא הבחירה של ההורים בגן המתאים ביותר. נסביר על החשיבות של גן דו לשוני, מה התועלת בגן שכזה, מה הוא נותן לילדים ואיך חינוך דו לשוני משפיע בגיל הרך וגם בשנים שלאחר מכן.

איך לבחור גן דו לשוני

מומחים להתפתחות השפה מסכימים כי גן ילדים דו לשוני מהווה מסגרת חינוכית טובה לכל ילד. נתחיל עם זה שאף הורה לא צריך שיסבירו לו שילדים לומדים את שפת האם באופן טבעי. רק כאשר הילדים גדלים, לימוד שפה חדשה נעשה הרבה יותר קשה ומסובך. אם כהורים אתם רוצים להעניק לילד או לילדה את האפשרות לדבר ולהבין שוטף עוד שפה נוספת, מסגרת חינוכית דו לשונית בגיל צעיר היא הדבר הנכון. באופן ברור, ילדים שנחשפו לשפה נוספת בגיל צעיר, מתרגלים לשפה הזאת בצורה טבעית. הלימוד הוא מהיר ולא נתפס כ"לימוד" כמו בבית הספר. בגיל צעיר, המוח של הילד קולט שפה חדשה, מילים חדשות, אפילו את חוקי הדקדוק, כמו שספוג סופג מים. בלי מאמץ, בלי קושי. זו מתנה לכל החיים.

שפה נוספת מפתחת עוד כישורי חשיבה

בעולם המודרני, רצוי שכל ילד יצויד בכלים שיעזרו לו להסתדר בחיים. שפה נוספת תעזור ללא ספק בעתיד, בשוק העבודה, בתקשורת עם אנשים מכל העולם. אבל חשוב להבין כי גן דו לשוני לא רק עוזר לילד ללמוד שפה נוספת באופן טבעי. מחקרים מגלים כי כאשר ילדים קטנים לומדים שתי שפות, הם מפתחים עוד כישורי חשיבה. זה מאפשר לילדים להפעיל את המוח בצורות נוספות. אפשר לומר שהשימוש בעוד שפה נוספת, כבר בגן, הופך את המוח לגמיש מאוד, מוסיף יצירתיות, כושר ביטוי וגם הרבה מעבר לזה. אם נרצה לסכם, גן באיכות טובה, שמתנהל בתור גן דו לשוני, מהווה מסגרת חינוכית עם ערך מוסף. בהמשך, לילדים יהיו חיים הרבה יותר קלים בבית הספר, בשוק העבודה ובכל מסגרת אחרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן